Bu gezi blogunda yazıya yazılmış yorum bulunmaktadır.

Mersin Uzuncaburç 2016

Herkese esenlikler okuyucularım...Umarım iyisinizdir inşeAllah,sağlıklısınızdır :)

Bu seferki gezim Mersin Uzuncaburç'a oldu. Buram buram tarih kokan bir yerde aldım soluğu bu sefer.


Tarihçesine bir göz atarsak...

Silifke'nin 30 km. kuzeyinde, bugünkü Uzuncaburç Köyü'nün kapladığı sit alanı, Hellenistik Çağda Olba'nın (Ura) ibadet yeri idi. Bugün Ura olarak tanınan Olba kenti, Uzuncaburç'un 4 km. doğusunda önemli bir yerleşim yeri olup, halkın ibadet ettiği Zeus Tapınağı Uzuncaburç'ta yer almaktaydı.
Ancak Romalılar yöreye egemen olduktan sonra M.S I. yüzyılın sonlarına doğru Zeus Tapınağı'nın bulunduğu yere özel önem vererek, burasını Olba'dan ayırıp Diakaiseria adıyla bağımsız bir site haline getirmişlerdir. Nitekim burada Zeus Tapınağı ile kent burcu dışında kalan bütün mimari yapılar, Roma dönemine aittir.
Bizans döneminde de burası yerleşim yeri olarak kullanılmıştır.
Antik çağda etrafı surlarla çevrilmiş Olba üzerinde taş döşemeli bir yolla Kızkalesi'ne (Korykos) bağlı olan Diokaiseria tapınak ve diğer kalıntıları ile yörenin en önemli yapılarındandır.

Eveeet başlıyoruz sıkı tutunun :)

Mekana adım attığım andan itibaren o döneme bir yolculuk yaptığımı hissettim :)










Orada bulunan bir evin arka tarafında kalan antik tiyatro


Orada yaşayan bir amcamız sağ olsun poz vermeyi de ihmal etmedi :)

Orada bulunan boş bir eve girdim bu da odalarından biri idi.


Altta gördüğünüz kare ise bu evin dışarıdaki tuvaleti idi, eski usül olduğundan görmeniz için koydum :)


Yine orada gördüğüm hayvanlarını otlatan amcamız.


Alt fotoğraftaki evden siyah-beyaz bir kare almasaydım gece uyuyamazdım :)


Dönüş yolunda yıkılan bir köprü yine o bölgede hemen.


Bu görülen yolda gittiğimiz bölgenin o tarafa bir yere gidiyor,benim zamanım olmadığı için içeri giremedim :( ama siz girin bence.



Veee Veee Veee geldik Adam Kayalar'a :)

Tarihine bakacak olur isek...

Mersin’in Erdemli ilçesinde, Hüseyinler Köyü yakınında Şeytan Deresi Vadisi’nin dik yamaçlarında kayalara oyulmuş bir takım kabartmalar bulunmaktadır.


MS.II.yüzyılda Roma dönemine tarihlenen bu kabartmalar dokuz niş içerisine alınmış olup, on bir (11) erkek, dört (4) kadın, iki (2) çocuk ve bir (1) dağ keçisi figürleri kayalara işlenmiştir. Aynı zamanda nişlerin alınlığına da bir Roma kartalı kabartma olarak yapılmıştır


Aşağıya inmeden evvel şöyle genel bir manzara görünüşünü sizlere takdim etmek istiyorum efem :)

Aşağıya halatlarla indikten sonra işte karşınızda Kayadan Adamlar şeeyy eee pardon Adam Kayalar diyecektim :)

Üzücü bir not: Öğrendiğime göre dinamit patlayınca burada bir yerde kayalar biraz zarar görmüş :( tarih acı çekiyor.



Artık geri yukarı halatlar ile çıkma vakti geldi maalesef :(

En son kumsala uğramasam olmazdı :) Siyah-beyaz film gibi biraz diyorum Kayahan'dan.



Bu küçük kardeşimizde poz vermek istedi bende çektim :) olur da bir gün rast gelirse siteye kendini görür :) Teşekkür ederim sana...



Size de haydi rast gele :)


Mersinde bulunan Kushimoto Sokağı


Eveeet yolculuğumuz burada sona eriyor ne yazık ki ama bir daha ki sefer başka bir limana demirimizi atacağız inşeAllah efem :)

Alttaki fotoğrafta benden size bir hediye olsun yolculuğumun sonunda güzel bir bitiş vereyim sizlere :)


Hepinizi seviyorum dostlar, kendinize çok iyi bakın esen kalın
Hoşça kalın :)

Bu yazı hakkında bir şeyler söylemek ister miydiniz?

Sayfalar arasında geçiş yapmak için klavyeden yön tuşlarını (⇦ ⇨) kullanabilirsiniz.

ANASAYFA | İLETİŞİM | REKLAM VER |
© Telif Hakları 2015 Tüm Hakları Saklıdır: Bu blogta bulunan içeriklerin hakkı 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu çerçevesinde Gezentİnsan'a aittir.İçerikler eser sahibinin izni ve kaynak olarak bu bloğa ait domain adı www.gezentinsan.com adresine link verilmesi suretiyle kullanılabilir..