Bu gezi blogunda yazıya yazılmış yorum bulunmaktadır.

Adıyaman Nemrut 2015

Merhaba okuyucularım,umarım iyisinizdir. Nemrut'u gezdim bu sefer.

TarihiNemrut Dağı, Adıyaman ilindeki Kahta ilçesi yakınlarında Ankar dağları civarında 2.150 metre yüksekliğinde bir dağdır. Toros dağ silsilesinde bulunur. 1988 yılından beri millî parktır.

Ve başlıyoruz...

Gece 04:00'da Nemrut dağında idim. Gitmeden çok soğuk olacak demişlerdi,oraya vardığımda hiçte soğuk gelmedi neyse ben ilk başlarda üşümedim neredeyse,oradaki esnaf bize şanslısınız rüzgar yok bugün dedi. Sonra çaylar içildi falan,yolcu yolunda gerek dedim ve dağa tırmanmaya başladım,10 dakika gibi bir yürüyüşün ardından en sonunda vardım çok şükür, çıkarken güneş yoktu yolun birazını telefon feneriyle yürüdüm diğer yarısını güneş ışığı hafiften belirmeye başlamasıyla fenere gerek kalmamıştı. Çıktım yukarı.

Şunu söylemem lazım hani demiştim ya üşümedim diye evet ilk başta öyle oldu ama güneş doğmasıyla ellerimi hissetmemeye başladım ve o güne kadar ki en feci el donmasını yaşadım çünkü açıkta kalan tek yerim ellerim idi ve feci bir şekilde soğuk oldu. O kadar ki kameramı neredeyse tutamaz hale gelmiştim.

Karşınızda heykeller:)

Yolumuz, artık dönüyoruz.

Artık Arsemia'dayız...

Kommagane krallığının yazlık başkenti olan Arsemia, yıkık olmasına rağmen hala var olan iki tünel ve heykellerle çok güzel bir tarihi yer konumundadır. Eski Kahta kalesi (yeni kale)nin hemen karşısında olup, aralarında Kahta çayının bir kolu geçmektedir.

Buranın sonunda oda varmış ama yolun yarısından sonrasını gitmedim hem hava azalıyor dediler hemde tek gitmek istemedim,zaten en aşağıda merdiven bitiyor ve aşağıya yokuş başlıyor yani insem çıkamayabilirdim belki bilemiyorum,çekindim biraz.

Görüldüğü üzere bizim insanımız o kadar değer veriyor ki tarihe çöplerini buraya atmışlar,tebrik ediyorum zeki insanları. Giriş yeri üstteki resimde görülüyor.

Cendere Köprüsü
Adıyaman’a 55 km mesafede, bugün Eskikale olarak bilinen bir antik yerleşim bölgesinde bulunmaktadır. Kahta ve Sincik’i birbirine bağlar. Romalıarın yaptığı 2. en geniş kemerli köprüdür. 120 m uzunluğunda ve 7 m genişliğindedir. Her biri 10 ton ağırlığında 92 kayadan meydana gelir.

Her yer piknik yeri bizim insanımıza :)

Köprünün dibinde yer alan yerde kahvaltımı yaptım,güzeldi:) İster resimdeki yerde yiyin ister alt tarafta bulunan açık yerde yiyin.

Uzaklardan bir görünüş

Karakuş Tümülüsü

Nemrut Dağı tur güzergahında bulunan Nemrut Dağı Milli Park giriş noktasında yer alan Kommagene’lilerin kraliçelerine ait Anıt Mezar yöre halkı tarafından sütün üzerinde bulunan kartal heykelinden dolayı Karakuş olarak adlandırılmaktadır. Karakuş Anıt Mezarı aynı zamanda Kommagene’liler için önemli bir TEMENOS ‘tur. Kutsal alandır.

Atatürk Barajıııııııııındayım:)

Bana ayrılan sürenin sonuna geldik,okuyan herkese teşekkürler,kendinize iyi bakın efem:) Görüşürüz...

Bu yazı hakkında bir şeyler söylemek ister miydiniz?

Sayfalar arasında geçiş yapmak için klavyeden yön tuşlarını (⇦ ⇨) kullanabilirsiniz.

ANASAYFA | İLETİŞİM | REKLAM VER |
© Telif Hakları 2015 Tüm Hakları Saklıdır: Bu blogta bulunan içeriklerin hakkı 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu çerçevesinde Gezentİnsan'a aittir.İçerikler eser sahibinin izni ve kaynak olarak bu bloğa ait domain adı www.gezentinsan.com adresine link verilmesi suretiyle kullanılabilir..