Bu gezi blogunda yazıya yazılmış yorum bulunmaktadır.

Mardin-Midyat Urfa Hasankeyf 1.Gün

Bir başka gezide yine karşınızdayım,nasılsınız bakalım?:)

2 günlük bir geziye gittim.


Tarihçesi : Hasankeyf, Batman'a bağlı olan, iki yakasını Dicle Nehrinin ayırdığı tarihi bir ilçedir. İlçenin tarihi, 10.000 yıl öncesine kadar gitmektedir. 1981'de doğal koruma alanı ilan edilmiştir. Hasankeyf'i Artuklular'dan alan (1232) Eyyubiler, henüz bölgeye tam hakim olamadan Moğol istilasi ve harabiyeti ile karşılaştı. Birçok yerleşim yeri gibi burası da altüst oldu.



EyyubilerMoğol şokunu atlattıktan sonra 14. yüzyıl başlarından itibaren Hasankeyf'i yeniden imar etmeye başladı. Özellikle bugün Hasankeyf'te bulunan birçok eserde imzası bulunan Eyyubiler'in, Sultan Süleyman zamanında bu imar faaliyeti zirveye ulaştı. Hasankeyf, bu yıllarda tarihinin en parlak dönemlerinden birini yaşadı.
Bu kadar tarih yeter.

Önce Hasankeyf'e gittim. Gayet güzel bir yer,kahvaltıyı "Yol Geçen Hanı"nda yaptık, arkadaşlar kahvaltı için güzeldi dediler. Ben kendi götürdüğüm kahvaltıyı yaptım sağlık nedeniyle.
Manzarası da güzeldi. Ama maalesef Ilısu Barajı ile sular altında kalma ve tüm kültürel hazinesini yitirme tehlikesi ile karşı karşıya,fakat öğrendiğim bilgiye göre,dalgıçlar ile sualtı turizmine açılacakmış tekrar ama keşke baraj yapılmasa:(


Normalde kendimi koymayacaydım emme vazgeçtim koyuverem didim:). Bu fotoğrafı çekindiğim yerde "Bırakın Hasankeyfine baksın" yazıyordu taraftar atkısı olarak Beşiktaş'ın atkısıydı,Çarşı grubu. Resmini çekmek aklıma geldi ama bir şeyler oldu ve ben unuttum:(



 Alttaki resimdeki yere çıkamadık devlet yasak koymuş ama neden şimdiden bilmiyorum.



Kemer açıklılkları itibariyle ortaçağda yapılan taş köprülerin en büyüğüdür. Ortadaki büyük kemeri taşıyan iki orta ayağın arasındaki açıklık 40 metredir. Doğu ve batıdaki küçük kemerler dışındaki ortadaki büyük kemerler tamamen yıkılmış durumda. 

Araştırmalara göre köprünün en büyük kemerin ortası ahşaptandı. Düşman şehre saldırdığı zaman bu ahşap kısım yerinden kaldırılır, düşmanın şehre girişi engellenirdi. Bu özellik köprünün ömrünü kısaltmış. Köprünün önemli özelliklerinden biri de orta ayakları üzerinde yer alan ve on iki burcu simgelediği tahmin edilen figürlerdir. Bir ikisi dışında tahrip olmuş ve şekil olarak he ifade ettikleri anlaşılmaz hale gelmiştir. Köprünün ne zaman yıkıldığı da bilinmemektedir.




Burası ise mağara ev.


Burası doğal buz dolabı





 Buraya gelen yol giriş yasak çünkü diğer tarafa doğru gidiyor ama tel örgü burayı kapamadığından aradan girdim buraya:) ve çektimmmmm:) hahaha daha ileriye gitmedim,niye derseniz grubun hareket vakti gelmişti:(









O kadar uğraştım yıldızı da yakalamak için fakat rüzgar güçlü esmedi:(


Komple gösteren bir resim:) Teeee dağın başına çıkıpta çektiydimm.













Buralar heeeeep Hasankeyf'ti.

Şimdik Mardin'deyükkkkkkk... Tura başlamadan önce "Bordo Mahalli Yemekler Salonu"nda yemeğimizi yedik eğer Hataylı iseniz gittiğiniz hiç bir yerin tadı ağzınıza layık olmuyor ve genelde sadece doymak için yiyorsunuz.














Efenim şimdik burası Mardin ve Sıla dizisinin çekildiği ev.

Sıla dizisinin konağının tam ortası.






























Konak içinde merdivenler aşağıya inerken sağda küçük bir yer vardı 2 büklüm olup içine girdim ve ...










Burada dışarıdan görüldüğü üzere hediyelik sanırım içeri girmedim.











Burada bir şeyler yapıyorlar ama içeri girmedim kalabalıktı görüyonuz.












Ta ta ta tammmm burasıda yatak odası,büyülü anlar mı desem acep ?:)








Sokakta bir at arabası









Kamera biraz uzakta gösteriyor bende çektim kamerayı indirdim ki dibimde bir at geri uçtum hemen



















Bu arkadaşlarda Suriyeli, Mardin'in oradaki kampta kalıyorlar,izin aldım ve çektim.

















Kilisenin adını şuan unuttuğumdan yazamıyorum:( içini çekmek yasakmış nedeni ise hırsızlık olmuş birkaç kere foto çekmeyi yasaklamışlar,ayin zamanlarında dışarıdan tanımadıkları kimseyi almıyorlarmış. Gizliden çekmeye kalktım yakalayıp uyardılar:)





Meydana doğru giderken lavabo için girdiğimiz bir yerde çocuklar vardı uçurtma yapıyorlardı.







Tamamlanmış bir uçurtma,neyse ki hala uçurtma yaşıyor,artık çocuklar pc başında unuttu bunları:( ne yazık ki



Merdivenden aşağıya inerken sol tarafta rasladığım bir heykel diyim:)












Merkezde bir müzik grubu ve müzik yapıyor,Mardin'de hiç beklemediğim bir hareket oldu:)













Bayrakta olsaydı iyi idi:(











Atatürk heykeli











İki ağabey sırtlanmışlar buzdolabı ve çamaşır makinesini işlerine bakıyorlar.












Mardin'in sonuna geldik Urfa'da görüşürüz:) bay baaaaaaaaayy:)

Devamı için : TIKLA


Bu yazı hakkında bir şeyler söylemek ister miydiniz?

Sayfalar arasında geçiş yapmak için klavyeden yön tuşlarını (⇦ ⇨) kullanabilirsiniz.

ANASAYFA | İLETİŞİM | REKLAM VER |
© Telif Hakları 2015 Tüm Hakları Saklıdır: Bu blogta bulunan içeriklerin hakkı 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu çerçevesinde Gezentİnsan'a aittir.İçerikler eser sahibinin izni ve kaynak olarak bu bloğa ait domain adı www.gezentinsan.com adresine link verilmesi suretiyle kullanılabilir..